Arculattervezés, logótervezés

Arculattervezés, logótervezés

Arculattervezés, logótervezés

Hogyan készítjük az arculatterveket, logókat?

  1. 1. Felmérés: Meghatározzuk az oldala célját, célközönségét, szolgáltatását és célközönségét.
  2. 2. Tervezés: Az előzetesen megbeszéltek alapján elkészítjük a látványtervet. Ezt elküldjük a megrendelőnek és ezek visszaigazolásával, észrevételek javításával elkészítjük a végleges formában. Amennyiben más irányvonalat kér a megrendelő további tervet készítünk. Fontos, hogy maximum 2 alkalommal végezzük el.
  3. 3. Ellenőrzés, átadás: Az elkészített terveket átadjuk, közösen leellenőrizzük. Majd ezt követően átadjuk a megrendelőnek.

Mivel a logó a céget univerzálisan is jelképezi, meghatározza az arculatát, komoly reklámértéke van, a nagy cégek igen komoly összegeket költenek a cég logójának és arculatának megterveztetésére.

A mai világban egy márkát, céget az arculatáról ismerjük meg.

Általános információk a logótervezésről és arculat kialakításról:

A logó lehet:

  • Szöveges felirat
  • Szolgáltatás vagy a cég neve, akár szlogennel
  • Tartozhat hozzá grafikai ábra
  • Önmagában lehet grafikai ábra

Logótervezésnél figyelembe vesszük a következőt:

Stílus: fontos, hogy a logó stílusa megfeleljen a választott célközönség által igényeltnek. Például a szórakoztató, média ágazatban lehet játékos, akár gyermeteg is a logó megjelenése, akár vad színekben, de egy komoly üzleti tevékenység, pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik, és nagyobb valószínűséggel lesz elfogadott és sikeres egy komolyabb, visszafogottabb stílusban megjelenített logó, például bankok logói.

Színvilág: szintén a célközönség ízlésvilága, valamint a jelölni kívánt szolgáltatás vagy cég profilja a meghatározó. Például egy környezetvédelemmel foglalkozó cég színei: kék és zöld, míg ha a forróságra akarják, hogy asszociáljanak, vagy feltűnést kell kelteni, inkább használatosak a meleg, élénk színek, például narancs és piros.

Forma, bonyolultság: fontos a stilizált megjelenítés, a kevéssé bonyolult, így jobban megjegyezhető és felismerhető formák. Tévhit, hogy feltétlenül a tevékenységet kell ábrázolnia a logó grafikájának, hisz ez sokszor túl bonyolult, és akár lehetetlen is. Azon kívül, mivel sok azonos profilú cég létezik, nem is kívánatos, hisz ezek között sok hasonlóság adódna, és ezért épp a logó legfőbb kritériuma tűnik el: az egyértelmű megkülönböztetés. A lényeg, hogy akár teljesen stilizált, nonfiguratív formákat alkalmazva valamilyen egyedi jelzés jöjjön létre.

Cégünk ezért is fektet nagy hangsúlyt a megfelelő arculat kialakítására, weboldala egyszerű, átlátható kezelhetőségére.


© 2007 - 2018 WebMaker