Sikeres webáruház készítés. Hogyan?

Sikeres webáruház készítés. Hogyan?

Sikeres webáruház készítés. Hogyan?

Mielőtt belekezdek, pár dolgot szeretnék ezzel kapcsolatban tisztázni.
Webáruház típusok:

  • Webáruházat lehet készíteni: Joomla, Wordpress, Opencart, Magento keretrendszerekben. Ezekhez lehet letölteni témákat ingyenesen és vannak fizetős verziók is és vannak kész webáruházak, amiket lehet bérelni.
  • Vannak az egyedileg elkészített webáruházak.

Nézzük először a keretrendszerek alapján készített webáruházakat.
Ezen webáruházak egy séma alapján készülnek, előre meghatározott kinézettel, funkciókkal, elemekkel. Vannak benne nagyon jó megoldások, mint a kereső működés, termék összehasonlító modulok, galéria modulok… és még lehet sorolni.
Ha szakmai szemmel és a megrendelő szemével nézzük, akkor bizony vannak akadályok is. Ezeket mindenképp mérlegeljük, mielőtt webáruházat szeretnénk készítettünk.


webáruház készítésMik lehetnek ezek?

  • Egyediség – meglévő kész dolgot, hogy fogom a saját igényeimhez alakítani?
  • Admin felület – hogyan fogom a terméket feltölteni, aloldalakat szerkeszteni?
  • Oldal sebessége – több száz és ezer termékemmel milyen gyorsan fog a webáruházam működni?
  • Keresőoptimalizálás – hogyan kell beállítani, hogy megtaláljanak a keresőkben?
  • Változtatás – szeretnék fejleszteni, változtatni az oldal szerkezetén, hogy lehet?

Egyedi webáruházakról mit kell tudni:

  • Egyedileg készülnek, a megrendelő igényei, elképzelései alapján.
  • Minden oldal tartalma úgy van felépítve, hogy az adott témához igazodik, a termékek adatlapja a termékhez van igazítva
  • Amin felülete semmilyen programozói tudást nem igényel, és a termékek feltöltése az adatlap alapján történik (csak be kell írni az adott helyre az adatokat)
  • Keresőoptimalizálás admin felületről történik, és a termékekhez a rendszerünk önműködően beállítja, így azzal nem kell foglalkozni
  • Bármilyen változtatást szeretne a webáruházában egyszerűen végrehajtható, legyen az szerkezeti, tartalmi, fejlesztési.

Ezeket az akadályok általában minden esetben előjönnek, és az egyedi webáruház felé billentik a mérleget. Akik ezekkel a keretrendszerekkel készíttették a webáruházukat azért fordulnak hozzám, hogy segítsek nekik az akadályok elhárításában. Megjegyzem, hogy nagyon sok olyannal találkoztam, aki azért választottak keretrendszert, mert ha eltűnik egy programozó tudja más folytatni, mert egy egyedi webáruházat nem mindenki tud fejleszteni és átvenni, mert sok idő, amíg kiigazodik rajta, vagy nincs meg a tudása hozzá.


Hogy jön ide a sikeres webáruház készítés?
Úgy, hogy ezek a szempontok fontosak ahhoz, hogy egy Webshop jól és hatékonyan működjön. Ezek a szempontok az alapjai annak, hogy a vásárlók tudjanak megfelelően vásárolni. Nem elég elindítani egy webáruházat, hanem fel is kell építeni a szerkezetét, funkcióit, hogy könnyen, gyorsan tudják használni.

Sikeres webáruház készítésItt is előjön, amit a GOOGLE alkalmaz. Letisztult, egyszerű megjelenés és könnyű használat.
Hogy lehet ezt elérni? Egyediséggel!
Mielőtt elkezdünk egy webáruházat elkészíteni minden esetben a megrendelővel meghatározzuk az oldal célját és célközönségét.


Ezek után a következő kérdéseket beszéljük át:

  • milyen típusú áruházat akarunk nyitni (ékszer, hifi, matrac, telefon, számítógép, cipő, ruha…)
  • színvilág kialakítása milyen legyen
    • A színek igazodjanak a cég arculatjához, a feltöltött termékek színvilágban is passzoljanak az oldal design kialakításához
  • webáruház és a domain neve mi legyen
    • Könnyen megjegyezhető, keresőszavakat is akár tartalmazó domain név előnyt jelent.
  • milyen Főmenü pontok legyenek
    • Főoldal, Shop, Gyakran ismételt kérdések, hírek/blog, kapcsolat…
  • milyen menükategóriák legyenek
    • Shop részén a bal vagy a jobb oldalon elhelyezkedő menüpontok (pl.: Márka, típus…)
  • milyen szűrési feltételek legyenek
    • Menüpont kattintása nélkül bepipálható szűrési rész, mely kiadja a szűrési kategóriába tartozó termékeket. Ez a gyors használat megkönnyítésére szolgál
  • Kosár hogy működjönWebáruház készítés
    • Egy lépcsős, kétlépcsős vásárlás, bankkártyás fizetés, milyen adatok megadása kell.
  • belépés hogy működjön
    • Milyen adatok megadása legyen a gyors regisztrációnál (pl.: e-mail cím, és jelszó… majd visszaigazoló mail?)
  • vásárlás hogy működjön
    • Belépés nélkül tudjanak-e vásárolni, csak cégként vásárolhatnak, magánszemélyként vásárolhatnak…

Ha ezek a kérdések megbeszélésre kerültek, elkészítjük az webáruház összes oldalának grafikáját és a grafikai tervek alapján egy működő webáruházat programozunk le egyedileg a megrendelő kívánságának megfelelően.

Ez az alapja egy sikeres webáruháznak.

Szerző:

Szabó Zoltán

© 2007 - 2018 WebMaker